Lovely Loneliness 11

2012-04-26 @ 20:12:00
Tidigare:
"I couldn't help it" - säger han oskyldigt och ger plats åt mig. Jag kryper ner under täcket och Niall tar sin arm om min midja.
"Goodnight love" - viskar han i mitt öra och jag somnar direkt.



 
What is the soul? Is it the wind
Among the branches of the mind?
Is it the sea against Time's shore
Breaking and broken evermore?

Is it the shore that breaks Time's sea,
The verge of vast Eternity?
And in the night is it the soul
Sleep needs must hush, must needs kiss whole?

Or does the soul, secure from sleep,
Safe its bright sanctities yet keep?
And oh, before the body's death
Shall the confined soul ne'er gain breath,
But ever to this serpent flesh
Subdue its alien self afresh?
 
"Elvira?" - viskar någon i mitt öra och jag sträcker på mig i sängen. Sakta öppnar ögonen och ljuset blir obehagligt för några sekunder innan jag vänjer mig.
"Good morning sleepyhead" - viskar Niall och jag snurrar runt mot honom.
"Good morning" - mumlar jag och ler försiktigt. Försiktigt reser jag mig och sätter mig upp mitt i sängen. Jag kollar förvånat på Niall som ligger halvt utanför sängkanten. "I'm so sorry" - utbrister jag och flyttar åt höger så han kan få bättre plats.
"You just take your space. Nothing to apologize for" - ler han och tar tag om min midja och drar mig bakåt i hans famn.
"Niall!" - ropar jag och skrattar. Han ler mot min hud och kysser min nacke. Jag snurrar runt så våra ansikten är möts. Tio sekunders intensiv ögonkontakt innan jag hastigt reser på mig med ett leende på läpparna. "Breakfast time" - säger jag bestämt och går in på toaletten och lämnar en förvånad Niall på sängen.
 
Efter en kvarts duschande knackar Niall på dörren.
"Are you done soon?" - frågar han otåligt och jag stönar besviket. Det är ju så skönt att duscha.
"Five minutes" - ropar jag tillbaka och drar handduken om mig.
 
Zayns perspektiv:
 
"Leave me alone" - ropar Mathilda och jag kollar förvånat på henne. Hon sover fortfarande men det ser inte ut som det är någon fridfull sömn. Helt plötsligt reser hon sig upp och öppnar ögonen.
"Mathilda?" - säger jag tyst och kramar om henne.
"Nightmare" - andas hon och börjar andas lugnare. Hon är alldeles varm och skakig.
"This is reality, nothing to worry about. I'm here" - säger jag och smeker hennes rygg. Hon nickar och kollar upp på mig.
"I love that you're my reality" - viskar hon och kollar mig djupt i ögonen. Jag ler mot henne och pressar mina läppar mot hennes. Hon besvarar min kyss och lägger armarna runt min nacke. Jag lägger händerna på hennes höfter och drar henne närmare mig. Försiktigt kysser jag hennes kind och hals innan jag motvilligt kliver ur sängen. Hon kollar besviket på mig och slänger sig med huvudet ner i kudden. Jag skrattar åt henne och börjar ta på mig ett par nya shorts och en vit T-shirt.
"The other guys are waiting for us at the restaurant" - säger jag till Mathilda efter jag läst Liams sms som mer liknade ett efterlysande.
"Mhh" - mumlar hon i kudden och reser på sig. Med trötta rörelser går hon in på toa och jag hör att vattnet börjar spola.
 
Emelies perspektiv:
 
"What about a waterfall trip?" - frågar Danielle och jag klappar händerna förväntansfullt. Jag har aldrig sett ett vattenfall förut, det skulle vara jätteskoj att se ett för en gångs skull.
"That sounds fun" - konstaterar Liam och Danielle börjar fnissa åt entusiasmen i hans röst.
"I've climed a waterfall before, in Jamaica" - börjar Elvira och tar en klunk av sin tropiska juice.
"Yeah but you've done everything. What about us?" - flinar Harry och hon rycker på axlarna med ett retsamt leende på läpparna.
"Waterfall it is" - bestämmer Danielle och kryssar för något i en broschyr hon tog i lobbyn.
"Great" - ler jag och börjar äta av min synnerligen annorlunda frukost.
 
Efter tio minuter kommer Zayn och Mathilda in i restaurangen och slår sig ner vid vårat bord.
"Why so early? The sun isn't gone yet" - säger Harry sarkastiskt och Zayn räcker ut tungan mot honom.
"What did you guys do that took so long time?" - flinar Louis och blinkar åt Mathilda. Zayn ignorerar honom och vänder sig mot mig och Niall.
"What are we going to do today?" - frågar han och Danielle räcker honom broschyren.
"The day is almost over now" - mumlar Louis och får världens mördarblick. Zayn åter går till samtalsämnet om vattenfallet och efter en halvtimma är alla klara med frukosten.
 
Mathildas perspektiv:
 
När vi lämnat restaurangen på hotellet och gjort vid oss på rummen samlades vi alla ute på trottoaren för att bli upphämtade av en turistbuss som skulle ta oss till vattenfallet cirka fem kilometer från vårat hotell. Bussen var som ett växthus, svetten rann ner för pannan och vi drack nog två liter vatten var bara på den resan. Jag satt mestadels av resan och kollade ut på den underbart fina naturen. Saknade varken England eller Sverige ett dugg. Mamma och pappa visste att jag var här, de har skickat mig en massa pengar så jag kan stanna i flera månader med killarna i One Direction, Elvira och Emelie. Till min fövåning hade mina föräldrar åkt på jorden runt-resa, snacka om att passa på när jag inte är där. Men det störde inte mig alls för jag lever livet här, börjat om på nytt och lämnat att dåligt bakom mig i Sverige. Jag älskar Zayn och han gör mitt liv enklare på alla sätt och vis. Han älskar mig med och det får mitt hjärta att slå extra starkt varje gång jag ser honom.
"Are you okay?" - frågar Zayn och jag vaknar ur mina tankar.
"Never been better" - försäkrar jag med ett stort leende på läpparna och kramar om honom. Han kramar förvånad tillbaka och stryker bort en hårslinga från mitt ansikte.
 
"Here we are!" - utropar Niall och kollar ut genom fönstret. Bussen saktar in och pakerar på en grusplätt hundra meter från en bro. Vi hoppar alla av bussen så fort vi kan och sträcker på oss.
"Hey Liam" - ropar Louis och Liam vänder sig om. Innan han hinner reagera har Louis dränkt honom med allt vatten som fanns i hans vattenflaska. Vi börjar alla skratta så vi får ont i magen och Louis ler självbelåtet och tar en klunk vatten från Harrys flaska. Liam står med öppen mun och stirrar på sina blöta kläder.
"Great" - mumlar han och Elvira går fram till honom och klappar honom på axlen.
"You look like a drowned cat" - säger hon och sätter handen framför munnen för att inte skratta.
"Thanks Elvira. You're so nice" - säger Liam sarkastiskt och drar sin blöta T-shirt över huvudet. Snygg.
"No problems" - ler Elvira och går mot bron. "Are you guys coming or not?" - frågar hon och vi följer efter henne ut på bron. Efter bara hundra meter tar tränden slut och vi hör porlande vatten.
"Wow" - säger Eleanor och tar ett foto på vattenfallet med sin systemkamera.
"That's a lot of water" - konstaterar Liam och hänger sin tröja på broräcket.
"Four hundred meters high" - läser Harry och jag kollar upp mot toppen av berget.
"Cramp in my neck" - gnäller Niall och lägger handen på hans nacke.
"It's beautiful" - säger Zayn och tar ett foto med sin mobil. Jag nickar och går fram till räcket för att titta ner på den lilla sjön under vattenfallet. Zayn smyger upp bakom mig och lägger armarna om min midja. Jag ser en liten fisk i vattnet och följer den med blicken tills den försvinner bort i skummet.
 
Elviras perspektiv:
 
"The water is driving me insane! I have to go to the toilet, now!" - utbrister Niall efter tio minuters tystnad.
"Me too" - erkänner Eleanor och reser sig från marken.
"Let's find a resturant, I'm quite hungry" - säger Liam och tar på sig sin T-shirt igen för den har torkat i det varma vädret. Vi reser alla på oss och går tillbaka till bussen där chauffören sitter och sover med ratten som kudde. "Excuse me sir" - mumlar Liam och petar på mannen.
"What?" - grymtar han och sträcker på sig.
"The resturant" - klargör Liam och chauffören startar motorn.
 
Vi kollar genom alla bilder som Eleanor har tagit på sin systemkamera under resans gång. Många bilder var riktigt snygga och professionella, jag tänker be om många foton som jag kan spara på min dator.
 
"Finaly" - suckar Louis och kliver av bussen och resten följer efter.
"Thanks for the ride" - ropar Liam till chauffören men han bara fnyser och kör vidare. "Friendly service" - muttrar Liam och rycker på axlarna. "Let's go eat"
 
Under middagen kommer ett gäng tjejer fram till vårat bord och frågar efter killarnas autograf. De kommer från USA och är "stora" fans av One Direction. Jag kan inte låta bli att märka hur en av tjejerna håller på att flirta med Niall och det mest irriterande är att hon är vacker, smal och lång med solbränna och rakt skinande hår.
"Are you guys coming to the US soon?" - frågar hon med hennes släpiga röst och nuddar lätt vid Nialls arm. Jag reser hastigt på mig och går ut från restaurangen och ner för en brant trappa som leder till stranden. Förtvivlat sätter jag mig på en bänk och kollar ut mot horisonten.
"I don't get it" - viskar jag tyst för mig själv och kollar ner på mina händer. Niall är så underbar och talangfull, och så har vi mig. Den tjejen vid vårat bord sitter antagligen och klänger på honom i min stol just nu. Han kan omöjligt tycka hon var ful, hon såg ut som en jädra modell! Såklart Liam älskar Danielle eller att Louis föll för Eleanor, dessa vackra varelser. Och Zayn har världens bästa smak som är med Mathilda och det finns inget som kan få Harry att ändra sig om Emelie! Och så är det jag..
"Elvira?" - säger en röst bakom mig. Jag vänder mig om och får syn på Liam som kommer gående mot mig.
"Please leave" - ber jag och vänder ryggen mot honom.
"What happend?" - frågar han och sätter sig bredvid mig på bänken.
"Nothing" - viskar jag och känner hur han lägger armen om mig.
"If it was nothing you shouldn't be down here right now" - konstaterar han lugnt och fösöker få mig att kolla upp på honom.
"It's just the girl, or not just that girl.." - börjar jag och betonar ordet that. "They're so cute and I just can't understand why Niall.."
"Why Niall picked you" - avslutar Liam min mening och jag kollar upp på honom.
"Yeah?" - frågar jag och han kollar upp mot restaurangen.
"He did just waited for the best, for the girl with that one thing. Someone so special and wonderful" - säger han mjukt och jag torkar bort en tår med handryggen. "And then you came around, or actually run into his life, and he thought that you where more than all those things"
"But the other girls are so beautiful" - protesterar jag ynkligt.
"I don't say that they aren't but you're beautiful too"
"No" - säger jag tyst för mig själv så att Liam inte hör.
"And that girl up there.." - säger han och nickar mot restaurangen. "Niall asked here to leave when you went"
"He did?" - frågar jag förvånat och reser på mig.
"Yes he did" - försäkrar Liam och ställer sig upp framför mig.
"Oh.." - mumlar jag och rätar till tröjan.
"Come here" - ler Liam och ger mig en bamsekram innan vi går tillbaka till de andra. Tjejerna är borta och det är maten också.
"Shall we go?" - frågar Zayn och tar tag i Mathildas hand.
"Sure, we take a cab" - svarar Louis och vi går ut från restaurangen och hoppar på första bästa taxin.
 
Vi bestämmer oss för att sätta oss vid baren en stund innan vi går och lägger oss. Liam och Danielle går först för de är helt utmattade. Ett tag efter försvinner Zayn och Mathilda till deras rum men jag har en känsla av att det är av en annan anledning. Klockan halv två går även vi andra till våra rum.
 
"Are you as tierd as you were yesterday?" - frågar Niall när jag stängt och låst dörren efter mig.
"Nah, I'm not" - svarar jag och tar av mig skorna.
"Good" - säger Niall med en konstig ton. Jag kollar förvånat på honom när han går mot mig och lägger händerna på mina höfter och kysser mig. Först mjukt men sedan mer passionerat. Villigt besvarar jag hans kyssar och trycker honom närmare mig. Helt plötsligt backar han undan och kollar intensivt på mig. "You're so beautiful" - viskar han och jag känner hur jag rodnar. Han ler åt min rodnad och fortsätter kyssa mig, först munnen sedan kinden, halsen och nyckelbenet. Försiktigt smyger jag in händerna under hans tröja och placerar dem på hans rygg. Mina händer är iskalla mot hans heta hud. Hans händer letar sig in under min tröja också och drar den över mitt huvud. Jag pressar mig närmare honom så jag inte ska frysa. Han lägger mig fösiktigt ner i sängen och kysser min panna. Jag drar ner honom bredvid mig och han tar snabbt av sig sina kläder innan han klär av mig. Jag ryser ofrivilligt till när han smeker mina armar med hans fingertoppar. "Love you so much" - halvstönar han och drar mig närmare intill sig.
 
Emelies perspektiv:
 
"Harry, wake up" - ropar jag och sätter mig på honom.
"Wh- what?" - stönar han och lägger armarna för ansiktet. Jag tar en kudde och kastar den på honom.
"It's breakfast time" - informerar jag och försöker dra upp honom ur sängen. Istället råkar jag putta ner honom på golvet med en himla smäll. Genast är han vaken. Jag börjar gapskratta och springer till andra sidan rummet så han inte ska få tag i mig. "I'm going to sunbathe all day and get a great tan!"
"Not if I stop you" - hotar Harry med ett snett leende på läpparna och går med stora steg mot mig. Han tar armarna om mig och lyfter upp mig i luften.
"Harry!" - skrattar jag och sprattlar med armar och ben.
"I'll let go.." - börjar Harry. "If you kiss me" - säger han sedan och ler stort mot mig.
 


KLAR! Bara en dag efter det förra inlägget. Är ganska nöjd! Nu blir det för himla romantiskt, det gillas! Tack till My som fick mig att skriva lite mer detaljerar än vad jag räknat med. Love ya!
Kram xoxo
 
Trackback