Lovely Loneliness 6

2012-03-29 @ 17:19:00
Tidigare:
"Harry! You will regret that" - skrattar hon onskefullt och hoppar upp på hans axlar.
"Mature" - suckar Zayn och tar Mathildas hand. "Would you like to join me in the hot tub?"
Mathilda bara ler överlyckligt mot Elvira och följer med han till bubbelpoolen. Nu är det bara jag och Elvira kvar. 

 
Water washes over my hand
Water slips away like sand

Water trickles down a river
Water slides just like a slither

Water is patient and knows when to wait
Water doesn't mind if it shows up late

Water falls from the sky in tears
Water wipes away wasted years
 
Elviras perspektiv:
 
Jag ler tillbaka till Mathilda när hon går iväg hand i hand med Zayn. Inte hade hon förväntat sig det när hon satt i flyget på väg hit till England. När de försvinner bakom ett hörn snurrar runt för att se vad Emelie och Harry håller på med. Emelie skvätter vatten i ansiktet på Harry som utan framgång försöker få tag på henne. Jag skrattar åt dem, drar fingrarna genom håret och sätter mig ner på poolkanten för att doppa fötterna i vattnet. Det känns fridfullt att sitta där och kolla på när Harry och Emelie simmar allt längre och längre bort, tillslut är jag helt ensam på en area av hundra kvadratmeter. Långsamt släpper jag taget om min badduk och låter den falla ner i mitt knä. Utan att kolla ner på mig själv lägger jag all tyngd på mina armar och riktar näsan mot taket för att slappna av.
Efter mågra minuter känner jag en blöt hand mot min axel. Snabbt som ögat drar jag upp badduken igen och vänder mig om. Såklart är det Niall som står där och ler lite smått åt mig.
"Can I sit down?" - frågar han och jag flyttar lite åt höger så han kan slå sig ner bredvid mig. "Thanks"- säger han och jag känner hur vattendropparna från hans hår trillar ner på mina hud.
 
Nialls perspektiv:
 
Ska jag göra det? Hon kanske tror att jag är helt konstig då? Kanske blir hon arg och slår till mig? Eller det kanske det kvittar, hon kanske kommer fråga själv om hon själv märker det?
Sakta lyfter jag på händerna och placerar de varsamt på Elviras rygg. Hon öppnar ögonen och kollar frågande på mig.
"The cord" - mumlar jag och hon nickar. Hennes varma hud bränns mot mina kalla händer när jag försiktigt knyter en rosett av snöret till hennes bikini topp. När jag är klar så tar jag bort händerna och drar fingrarna genom mitt hår som fortfarande är alldeles blött. Elvira ler tacksamt mot mig och drar ännu en gång sin badduk tajtare om sig.
 
Elviras perspektiv:
 
"Why are you so carefull with your towel?" - frågar han föriktigt mig och jag känner hur jag rodnar. Lite påkommet kollar jag bort och funderar på vad jag ska svara. Niall sitter stilla och väntar utan att säga något.
"Well, I guess that I don't feel so comfortable with my body" - nästan viskar jag och kollar ner på mina händer. Mathilda och Emelie är långa, slanka och smala... inte jag. Det har jag aldrig varit och kommer aldrig bli heller. Jag kanske värkar säker, utåt och orädd för att bjuda på mig själv men egentligen är jag ganska osäker och tror inte på att någon någonsin kommer gilla mig eller att jag förtjänar det bästa. Att jag sitter här nu med Niall fanns inte ens i mina orealistiska drömmar. Tränar gör jag hela tiden, vissa säger till och med att jag ligger i hårdträning. För bara ett år sedan var träning det värsta jag kunde tänka mig men nu mår jag dåligt om jag inte får gå på spinning eller simma på ett tag. Jag tänker kämpa tills jag når mitt mål, och när jag gjort det ska jag träna lika ofta för att stanna kvar där. Vägen dit är jobbig, planerad och tar mycket av min fritid, men ändå säger en röst till mig att det inte är tillräckligt, jag måste träna mer! Om jag nu vill se ut som mina vackra kompisar! Kanske behöver jag uppmuntran, någon mer än mina föräldrar. Jag menar de är ju mina föräldrar så de måste liksom älska mig..
"I think you're beautiful Elvira" - säger Niall lågt och jag får en konstig känsla i kroppen. Något varmt, något som får mig att våga kolla honom i ögonen.
"Thanks" - svarar jag och ler smått åt honom. "You're beautiful too" - konstaterar jag sedan och han ler ännu större mot mig.
"Not as much as you" - viskar han och blinkar. Innan jag hinner protestera pressar han sina läppar mot mina. Det tar mig några sekunder att fatta vad som hänt men sedan besvarar jag kyssen. Han flytttar sig närmare och lägger handen om min nacke. Badduken faller ner till marken och utan vi vet ordet av ramlar vi rätt ner i vattnet. Jag försvinner under ytan och nuddar botten med fötterna innan jag kommer upp igen. Jag drar med händerna över huvudet för att få bort allt hår från ansiktet innan jag börjar skratta. Jag skrattar så jag får ont i magen och Niall skrattar också.
 
Emelies perspektiv:
 
Jag, Elvira och Mathilda går in i huset och dumpar våra väskor i hallen. Pizzan är redan påväg eftersom Elvira ringde och beställde i bilen på väg hit.
Det hade varit superskoj att bada med Harry, Niall och Zayn. Jag och Harry hade tillslut slutat jaga varandra och gick för att göra Mathilda och Zayn sällskap i bubbelpoolen. De verkade vara ganska upptagna när vi kom men de fick släppa varandra och gör plats för oss! Vad Elvira och Niall gjorde vissta jag inte med när vi höll på att gå ur bubbelpoolen hörde vi skratt från poolen. Förskräckt sprang vi alla dit och hittade Niall och Elvira skrattandes i poolen. Vi lät bli att fråga vad som hänt, istället torkade vi oss och gick för att byta om.
 
Ding Dong...
Det är dörrklockan som ringer. Elvira och Mathilda springer för att öppna och jag passar på att gå ut i köket för att hämta tre glas och något att dricka.
"What a day!" - skrattar Elvira och suckar lyckligt när de kommer tillbaka med pizzan.
"No words can discribe this" - ler Mathilda och sätter sig ner i TV-soffan bredvid mig.
"And we're going to meet them again tomorrow. All of them" - säger jag förväntansfullt och tar emot en pizza bit. Det är Hawaii, min favorit! Elvira har sin egen glutenfira pizza.
 
Tre timmar senare sitter vi alla i Elviras säng med datorn och kollar Twitter. Både Harry, Zayn och Niall har skrivit.
Harry: A totaly amaZayn day today! Thank you guys! :)
Zayn: 'Just do it' - is a sentence that works today.
Niall: Even if you don't believe it, you are beautiful. x
 
Jag och Mathilda kollar frågande på Elvira men hon bara skrattar och gömmer ansiktet i kudden.
"Time to sleep?" - säger hon och tar bort kudden och slänger den på madrassen där jag ska sova.
"Sure, I'm actually really tired" - mumlar Mathilda och kryper lite klumsigt ner på madrassen bredvid min.
"Goodnight" - ropar jag och släcker lampan. Hur ska jag kunna sova?

KLAR!! Detta inlägget tog tid att skriva men det var ändå enkelt. Det är nog för att jag skriver mina egna tankar och väderingar. Hoppas ni gillar den. Det kommer mer spänning i 7:an. Kram xoxo
Ps. Läs http://ffupallnightt.blogg.se ~ superdupermegabra!!
Trackback