Lovely Loneliness 12

2012-05-03 @ 22:22:00
Tidigare:
"It's breakfast time" - informerar jag och försöker dra upp honom ur sängen. Istället råkar jag putta ner honom på golvet med en himla smäll. Genast är han vaken. Jag börjar gapskratta och springer till andra sidan rummet så han inte ska få tag i mig. "I'm going to sunbathe all day and get a great tan!"
"Not if I stop you" - hotar Harry med ett snett leende på läpparna och går med stora steg mot mig. Han tar armarna om mig och lyfter upp mig i luften.
"Harry!" - skrattar jag och sprattlar med armar och ben.
"I'll let go.." - börjar Harry. "If you kiss me" - säger han sedan och ler stort mot mig.



 
When the sun is shining
and music's playing.
In the hot summer sun
without it's raining.
 
I look to you
my heart skips a beat.
I'll always be true
and I'm taking my seat.
 
On the train of life
I love you so
I'll be your wife
so my love fot you can show.
 
Mathildas perspektiv:
 
"Goodmorning" - ropar jag till Emelie och Harry och vinkar glatt åt dem. De vinkar tillbaka och kommer för att sätta sig vid mig och resten av gänget .
"Good - mor - ning" - säger Harry och sätter sig på en stol. "According to Emelie we're all going to spend the day at the beach?" - frågar han sedan och snor en vattenmelonsbit från Nialls tallrik.
"Hands off!" - snäser Niall och sliter melonbiten ur handen på honom.
"Yes. Chillin' all day" - konstaterar Zayn och lutar sig bakåt med en nöjd min.
"Great" - svarar Harry och tar en melonbit från Louis talrik istället.
"Oh here you go hun" - ler Louis och placerar sin talrik framför Harry som gladeligen börjar äta.
"Thank you BooBear" - säger han mellan tuggorna och jag ler mot dem.
"Can you love birds take it easy!" - skrattar Liam och reser på sig. "Shall we meet on the beach in ten?" - frågar han sedan och plockar upp sin disk.
"I can't make it in ten minutes! What about a half an hour?" - protesterar Emelie och jag nickar instämmande.
"Okey then" - svarar Liam och lyfter handen som ett snabbt hejdå innan han förvinner ut ur restaurangen. Vi andra börjar också resa på oss och ställer vår disk på ställningarna innan även vi går tillbaka till våra rum för att göra oss iordning.
 
Elviras perspektiv:
 
"Are you comming El?" - ropar Niall och knackar på toalett dörren.
"Mhh.." - svarar jag och låter mitt hår falla ner på mina axlar igen efter ett misslyckat fösök att sätta upp det i en knut.
"What is it?" - frågar Niall och öppnar dörren försiktigt. Jag kollar på honom i speglen innan jag lägger ner min tandkräm i min neccesär.
"Excuse me" - mumlar jag och går förbi Niall ut genom dörren. Han vänder förvånat på sig och följer mig med blicken. Jag ignorerar honom och går in i sovrummet och börjar rastlöst rota i min väska. Niall kommer in och sätter sig på sängkanten. Han har sina badshorts och en T-shirt på sig, redo att gå.
"What are you lookning for?" - frågar han försiktigt i hopp om att han ska kunna hjälpa till att leta.
"My long dress" - mumlar jag och går till andra sidan rummet för att öppna garderoben.
"Aren't you going to sunbathe or swim?" - frågar han och jag stänger garderobsdörren igen.
"I don't want to" - svarar jag och kollar han i ögonen.
"I thought you like to get a tan?"
"I really want to" - konstaterar jag och märker att jag snart behöver berätta för honom. Han kollar ännu mer frågande på mig och jag suckar. "I can't wear a bikini, it's too revealing" - nästan viskar jag och kollar ner i marken.
"Oh Elvira" - säger Niall med en sammetslen röst och kramar om mig. Jag står stilla med armarna mellan mig och Niall. "You're beautiful and you should not worry about your body"
"But I do anyway" - säger jag och kramar honom tillbaka.
"Don't. You do not need to" - försäkrar Niall och släpper mig för att kunna kolla på mig. "Now, take your bikini so I can see how beautiful you are" - beordrar han och ler smått mot mig. Jag ler tillbaka och nickar stumt. "No hurry" - konstaterar han och jag går för att byta om.
 
Emelies perspektiv:
 
"Wow, nice bikini!" - ler jag mot Elvira när hon och Niall kommer gående mot oss på den heta stranden. Jag, Danielle och Mathilda ligger på mage uppe på våra badlakan och Eleanor, Louis, Zayn, Harry och Liam sitter i solstolar.
"Thanks Em. Your is lovely too" - säger hon och ler stort mot mig. "It's hot here" - säger hon sedan och drar handryggen över pannan.
"Sorry guys, I'm leaving" - skryter Zayn och blinkar med ena ögat.
"Ha-ha" - säger Mathilda och slår till honom på smalbenet. Zayn ler mot henne och reser sig upp för att gå ner till vattnet. Mathilda reser på sig och följer med och genast passar Elvira på att ta hennes plats och Niall sätter sig i Zayns solstol.
 
Alla sitter i tystnad och njuter av det fina vädret. Stranden är nästan tom och det ända ljud man hör är vågorna och små skrik från Mathilda när Zayn skvätter vatten på henne. Det ser ut som att Liam har somnat i sin solstol och Danielle ligger och kollar i en modetidning. Niall och Louis lyssnar på musik och Elvira halvsitter och sysselsätter sig med att begrava Nialls fötter med sand.
"Harry?" - säger jag tyst och petar på honom. "Harry!" - säger jag lite högre när han inte reagerar.
"Huh?" - mumlar han och kollar ner på mig. "What?" - frågar han och sträcker på sig.
"Can you put some sun lotion on my back?" - frågar jag och räcker honom flaskan.
"Right" - svarar han och reser på sig.
"Thanks. I don't wanna look like a crab" - säger jag uppskatande och drar bort håret som är på min rygg och blundar. Solkrämen är sval och svalkande.
"Shall I unbutton..?" - frågar han med händerna på bikiniknäppet.
"Yes please" - svarar jag och känner hur han smidigt knäpper upp överdelen. När han är klar knäpper han ihop den igen och jag kan vända mig om.
"Thanks Hazza" - säger jag kisar mot honom.
"No problems babe" - ler han och sätter sig i sin stol igen.
 
Elviras perspektiv:
 
Jag kollar på när Harry sätter sig på sin stol igen och sedan åter går jag till att ösa sand på Nialls fötter. Han har antagligen somnat för han reagerar inte alls. Plötsligt känner jag iskalla vattendroppar på min rygg.
"Ihh!" - tjuter jag och vänder mig om och kollar upp på en genomblöt Zayn.
"Do you guys wanna play some beach handball?" - frågar han och går mellan handdukarna och skvätter vatten på alla. Emelie och Danielle regerar likadant som mig när de kalla dropparna rinner ner för ryggraden.
"For Gods sakes Zayn!" - säger Louis när Zayn väcker honom genom att sätta sig i hans knä.
"Do you wanna play or not?" - frågar han igen och vi går alla med på att spela en liten stund.
 
"Okay. Eleanor, Elvira, Liam, Zayn and Harry against Niall, Mathilda, Emelie and me!" - ropar Louis och fångar bollen som Danielle kastat till honom.
"Let's do this poo" - säger Harry till vårt lag och vi ger varandra give me five's.
"Ready to lose?" - frågar Louis kaxigt till Zayn och kastar upp bollen i luften. Matchen är igång. Om jag ska vara ärlig är det Harry, Zayn och Liam som får spela mest. Jag och Eleanor står bara och passar bollen till någon av killarna så de kan slå över bollen.
"El!" - ropar Harry och jag slår till bollen så den far iväg mot Harry som snyggt slår ner den på andra sidan nätet.
"Cheating!" - skriker Emelie och pekar på Harry. "You can't hit like that, it's not fair" - gnäller hon och jag skrattar åt henne. Alltid samma visa så fort vi spelar något.
"Emelie, shut up!" - skrattar Louis och får en ful grimas av Emelie.
"We won!" - skriker Zayn helt plötsligt och lyfter armarna över huvudet som en segergest.
"What?" - frågar Mathilda och frår syn på bollen som Zayn precis kastat över nätet när alla stod och pratade.
"Victory" - skrattar han och springer över på andra sidan.
"No way" - ropar Emelie och Mathilda samtidigt och börjar jaga Zayn runt på stranden.
"Heeeeelp!" - skriker Zayn med ett stort leende på läpparna när de springer förbi oss igen.
"Got ya" - ler Harry och tar tag i Emelie när hon springer förbi. "You're mine now"
 
Mathildas perspektiv:
 
"I've got ya" - skrattar jag och hoppar upp på Zayns rygg. Han försöker bli av med mig samtidigt som han skrattar för fullt.
"You're crazy Mathilda!" - konstaterar han och vinglar till. Vi ramlar rätt ner i den varma sanden och jag kan inte förmå mig att flytta på mig så mycket som jag skrattar. Helt plötsligt tystnar Zayn och jag gör samma sak. En liten kille står och kollar på oss med ett argt ansiktsuttryck.
"Θα καταστροφή  το κάστρο άμμο μου" - babblar den lilla killen och jag kollar på honom som ett frågetäcken. Tillslut går killen iväg men armarna i kors. Zayn kollar på mig innan vi båda brister ut i gapskratt.
"I think we destroyed his sandcastle" - flinar Zayn och hjälper mig upp på fötterna.
"Oops" - ler jag och vi går hand i hand tillbaka till de andra.
 
"Look there" - säger jag till Zayn och vi stannar upp utanför en liten restaurang.
"You can't sing, you're fired" - ropar en grekisk man med en lustig brytning till en annan man med något konstigt instrument. De viftar med armarna och efter ett tag lämnar mannen med det lustiga instrumentet stället.
"Wow. That must me tough" - säger Zayn och kollar på den gamla grekiska mannen som går fram och tillbaka med ansiktet i händerna. "Come on" - ler Zayn helt plötsligt och drar med mig bort till mannen.
 
"Gotta find a new one" - mumlar mannen innan han förvånat kollar upp på mig och Zayn.
"Hey. I couldn't help to hear that you need a new singer?" - säger Zayn och jag kollar förvånat på honom. Vad håller han på med?
"Yes yes. Do you know someone?" - frågar den gamla mannen lite mer intresserat.
"I do. Mathilda here is a very good singe..." - börjar Zayn men jag rycker han i armen.
"What are you doing?" - väser jag i hans öra.
"I'm getting you a nice job" - ler han och fortsätter prata med mannen. Jag står bara och kollar på, de känns som om de pratar ett helt annat språk för jag hänger inte med över huvud taget men helt plötsligt tar de hand och Zayn börjar gå därifrån. "You can sing there tonight, if you want. You get paid good if you show up"
"Right?" - svarar jag fortfarande lite väck. "Wait what?" - säger jag sedan och slutar gå. "Are this a part time job for the rest of the weekend?"
"Yes. So he can find another one. If you don't want to sing you don't need to show up" - säger Zayn och ser plötsligt lite osäker ut. Jag skakar på huvudet och allt faller på plats i mitt huvud.
 
När vi är framme vid de andra ser jag att inte Louis och Eleanor är där.
"Where are Lou and Eleanor?" - frågar Zayn precis innan jag hade tänkt fråga det.
"They went to take a ride with some boat" - svarar Niall och fortsätter läsa i sin tidning. Jag rycker på axlarna och slår mig ner i en fri stol.
 
Eleanors perspektiv:
 
"This i beautiful Lou" - konstaterar jag när båten väl lämnat land. Det är en liten båt där bara två får plats i så vi är ensama i båten och i den ganska stora viken också för den delen.
"You are beautiful" - ler Louis och börjar styra ut mot havs.
 
Efter ett tag stannar vi båten och kollar ut över havet. Louis verkar nervös eller något. Han är inte lika pratglad som han brukar.
"Is there a problem?" - frågar jag försiktigt men Louis bara skakar på huvudet.
"No, everything is perfekt" - säger han och ler det där leendet som får mitt hjärta att smälta. Vi småpratar lite och Louis håller lätt min hand under samtalet.
 
"Look over there, a dolphin!" - säger Louis och pekar på något bakom mig jag vänder mig snabbt om och kollar nog ut över havet.
"I can't see so..." - börjar jag och  vänder mig om mot Louis igen. "Oh my!" - utropar jag och kollar på Louis. I handen har han en liten vit ask med världens mest underbara diamant ring i.
"Eleanor Calder. I love you so much and I want to spend the rest of my life with you by my side. I never thought I would find someone like you in my entire life but I did and now I never want to let you go" - säger han och tar ett djupt andetag. "Eleanor, will you marry me?" Jag sätter händerna för munnen så överväldigad som jag är. Tusentals ord och frågor strömmar genom mitt huvud men så kollar jag upp på Louis och allt försvinner. Hans ögon kollar rakt in i mina och jag nickar på huvudet.
"Yes. Yes I do. Oh I love you" - säger jag och känner hur jag nästan börjar gråta. Han ler mot mig och jag kastar mig i hand famn. Försiktigt tar han min hand och sätter ringen på mitt ringfinger. Jag beundrar ringen i några sekunder innan jag böjer mig fram för att kyssa min blivande make.
 


KLAR! Nu är jag äntligen KLAR! Jag vet att många har väntat på detta kapitlet och jag är ledsen att det tog sådan lång tid men nu har ni fått del 12 att läsa! KOMMENTERA vad ni tycker, jag vill veta hur många som läser och faktiskt tycker om vad de läser! Älskar er!
Kram xoxo
 
Trackback