Love To 72 - 2

2012-08-23 @ 21:30:00
Tidigare:
När jag betalat tar jag lådan och går ut i solskenet. Bäst att skynda sig så att inte Viktoria står ute på gatan i flera minuter. Plus att jag vill få reda på den överraskning hon sa att hon hade! 

 
 
 
Viktorias perspektiv:
 

Jag behöver bara stå ute på gatan i två hela minuter innan jag ser Johanna komma gåendes mot mig med en stor låda i famnen. Hon ler stort mot mig och jag lägger ner mobilen i jeans fickan så att jag kan ge henne en kram när hon kommer fram.
"You look great", säger hon och jag kollar ner på mina ljusblåa slitna jeans och vita linne. 
"What about you? Your dress is stunning", konstaterar jag och pekar på dörren intill lägenheten. Johanna plockar fram sin nyckel ur sin väska och öppnar så att vi kan ta trappen upp till där hon bor. Jag har varit här hundra gånger minst och det är alltid lika rent och prydligt överallt. Johanna är så lik sin faster, speciellt när det gäller att hålla ordning i sin omgivning. Min familjs hus ser ut som ett bombnerslag hela tiden, prylar överallt. Men denna stora lägenhet ser ut som om den är plockad ur en sådan där svensk IKEA katalog. "Can I look at the cake?", frågar jag nyfiket när Johanna ställt ner den på matbordet.
"I haven't seen it myself so it's a surprise for me too", svarar Johanna och jag ställer mig bredvid henne. Sakta öppnar hon locket och där i finns en helt brun rund tårta, full med spritsad grädde på toppen, jordgubbar och hallon som gardering och så klart sexton ljus som ligger bredvid tårtan.
"That looks yummy", säger Johanna och jag kollar på henne i ögonvrån. Jag vet mycket väl att hon håller sig ifrån allt som är onyttigt, helt sjukt. Det kan inte vara så lätt som det ser ut, jag skulle aldrig klara mig utan underbar nutella eller choklad. Försiktigt stänger jag locket igen och snurrar runt så att jag kan kolla på Johanna. 
"What's your surprise that you wanted to tell me?", frågar hon entusiastisk och jag ler helmighetsfullt. 
"You would like to know that huh?", retas jag och låtsas spela oberoende av att berätta henne.
"Yes! Tell me now Viktoria!", nästan skriker hon och jag skrattar åt hennes ansiktsuttryck.
"Alrigt, calm down! I went on the Internet today...", börjar jag berätta.
"And?!", skyndar Johanna på och vevar med armarna.
"And I saw that One Direction is comming to the park tomorrow", avslutar jag och ler förväntansfullt mot Johanna.
"No way. We have to go! I love there music. We may get some autographs"
"Maybe. You have there CD right?"
"Of course, I just have to find it", svarar hon och försvinner in på sitt rum. Jag följer efter henne så fort jag ställt in tårtan i kylen. 
 
Johannas perspektiv:
 

Snabbt rotar jag bland alla mina CD-skivor tills jag hittar det jag letade efter; Up All Night. Jag håller upp den och vänder mig om för att visa Viktoria som sitter i min säng och startar min helt nya iPhone. 
"How can you leave the house when you have presents to open?", frågar hon bestört och jag sätter mig ner bredvid henne så att jag kan få tag i den andra paketet som jag lämnade i morse. Lika försiktigt som innan öppnar jag detta paketet och det gör Viktoria vansinnig. "Just rip it off", stönar hon och drar av pappret. Det var två skal till min nya mobil, en ljus mint-blå aktig och en ljusrosa. "They're cute", konstaterar Viktoria och räcker mig kuvertet som är kvar.
"I bet it's a card or something", gissar jag och öppnar upp kuvertet. Pengar!
"How much is it?", frågar Viktoria nyfiket och jag räknar tyst i huvudet.
"Wow, it's 500£ (cirka 5000kr)", svarar jag och räknar igenom allt en gång till för att vara säker.
"Shopping money!", ler Viktoria och jag skakar på huvudet.
"I'm going to save this", konstaterar jag och lägger ner kuvertet i min strumplåda. "Now, do you wanna help me with the dinner for tonight?"
"Do I have any choice?", svarar hon och jag skakar på huvudet igen sedan går vi in i köket och börjar laga middagen till fem personer. 
 
Fem timmar senare
 
Maten är klar, July är hemma från jobbet och när som helst kommer James hem med hans kompis Alex. Jag är faktiskt lite nervös! Alex har alltid varit James bästa vän men varje gång jag ser honom blir jag helt klumpig och konstig. Jag är inte kär eller så men att ha en snygg 19 årig kille i sitt hus får mina tankar att sakta ner lite.
"We're here", ropar plötsligt James från hallen och jag hoppar till. Lite klumpigt springer jag bort till mitt rum för att det inte ska se ut som jag stått och väntat på dem.
"Vicky. They're here. Come out here now so I won't be alone with them", väser jag och bankar på toalettdörren. Jag hör hur Viktoria skrattar till för hon vet mycket väl hur jag blir när Alex är i närheten. Några sekunder senare öppnar hon dörren och jag förblir stående och scannar henne med blicken. "Stop being so flacking beautiful", klagar jag och räcker ut tungan.
"Shut up, let's go out", svarar hon med ett leende och blinkar åt mig. Jag följer efter henne som ett släptåg ut i köket där James och Alex står och pratar med July.
"Congratulations sis", utropar James och lyfter upp mig i luften medans han kramar mig.
"You better have a present for me", retas jag och slår till han på armen när han väl slöppt ner mig.
"Happy birthday Johanna", säger Alex och går fram för att ge mig en kram. Han är så lång så att jag inte ser över hans axel så jag passar på att knipa ihop ögonen och njuta av kramen.
"Thanks Alex", säger jag blygt och han backar bakåt igen.
"Time to settle down", säger July och vi samlas alla runt bordet. Jag och Viktoria på ena sidan, James och Alex på andra och så July på sidan.
 
Middagen blir riktigt trevlig, många skratt och god mat. Efter maten kräver jag mina presenter innan de ska få njuta av min tårta! Av James får jag en nyckelring med One Direction på och ett kort där det är massvis med rosa blommor på. Han har äntligen lärt sig att jag inte vill ha massvis med datorspel eller sådana prylar som han gav mig när han och jag var yngre. Alex ger mig en stor vit tavla som har samma mått som en av alla mina målningar och av Viktoria får jag ett supersnyggt smycketskrin och så klart överraskningen om One Direction. Jag tackar hjärtligt och plockar fram tårtan från kylskåpet innan jag slår mig ner bredvid Viktoria igen.  
 
Bara två timmar senare sitter jag och Viktoria i min säng och kollar på F.R.E.N.D.S säsong 2. Vi har redan skrattat så många gånger att jag har ont i magen men jag överlever. Detta har varit en underbar födelsedag och det underbara kommer bara fortsätta imorgon när vi ska åka för att träffa One Direction! Det är helt sjukt, jag har alltid velat vara en av de roliga fansen i högarna som gör allt för att få killarna att uppmärksamma dem och nu ska jag vara det. Kommer bli en rolig upplevelse.
"Haha, Chandler is hilarious!", skrattar Viktoria och jag stänger av TV:n.
"Time to sleep", säger jag och kryper ner under täcket. "It's gonna be a busy day tomorrow"
"Right. Goodnight Johanna"
"Goodnight Vicky"

Det var kapitel två av Love to 72. Som ni märkt har inte mycket hänt än men vänta bara tills nästa kapitel då hela berättelsen kommer "starta". Jag hoppas ni tyckte jag uppdatera lagom snabbt och att min fanfiction är bra. Som vanligt vill jag ha några KOMMENTARER innan jag lägger upp kapitel tre.
Kram xoxo
 
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Såå flacking awesome! :D xx

2012-08-23 @ 21:39:00
URL: http://ffupallnightt.blogg.se

Postat av: Anonym

jättebraa!!!!!

2012-08-25 @ 00:38:14

Postat av: Anonym

när kommer mer?

Svar: Idag förhoppningsvis!
Johanna

2012-09-01 @ 15:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback