Lovely Loneliness 14

2012-06-03 @ 19:53:00
Tidigare:
"I'm glad you liked it" - säger han och jag skakar på huvudet.
"Liked it? I totaly loved it. It was the best song I ever heard" - konstaterar jag och han reser på sig och sätter sig bredvid mig.
"Then I'm glad you loved it, my love" - ler han och böjer sig fram för att kyssa mig igen.


 
Eleanors perspektiv:
 
"I think I am going to threw up" - mumlar jag och lägger ena handen på halsen.
"Oh no. It's okay, it's okay" - utbrister Emelie och kramar om mig. Hennes kalla hud kyler ner min övervarma panna och jag känner mig anigens lugnare. Jag ska gifta mig. Om tio minuter ska jag gifta mig. Jag börjar hyperventilera igen.
"I want to see Louis" - ber jag men Elvira skakar på huvudet.
"He's also getting reday. You'll meet him any minute now" - lugnar hon och jag nickar även om det inte var många ord jag förstog. Försiktigt kollar jag in i den stora salen där alla våra gäster sitter. Nära och kära. De personer jag älskar mest finns där, i väntan på att jag ska kliva in och göra ett stort beslut. Klart jag är säker. Jag älskar Louis. Jag vill spendera resten av mitt liv med honom vad som än händer.
"Eleanor, it's time" - viskar Danielle försiktigt och jag sträcker på mig. Elvira, Mathilda, Emelie och Danielle ställer sig bredvid min sida och jag hör hur musiken börjar spelas. Sakta öppnas dörrarna och jag möts av hundra blickar. På bara en halv sekund har jag sökt igenom hela salen med blicken och tillslut hittat honom. Längst fram i en svart kostym. Hans blick är riktad mot mig och han ler som han aldrig gjort förut. Jag ler tillbaka, utan att bry mig om alla kamera blixtarna. Louis är allt jag kan se just nu. Allt runt omkring honom har blivit suddigt.
"Hey" - viskar Louis i mitt öra när jag äntligen kommit fram till hans sida. Försiktigt men säkert tar han min hand och pressar den hårt innan vi båda vänder oss mot prästen. Jag har lite svårt att hänga med i allt som prästen säger, det är mest bara mummel.
"Do you, Louis William Tomlinson..." - säger prästen och jag kollar snabbt på Louis. Han vänder blicken mot mig och ler.
"I do" - säger han högt och tydligt och jag hör hur några i församlingen ropar. Några sekunder senare hör jag mitt eget namn. Allt, och då menar jag allt jag någonsin tänkt, gjort eller velat rusar igenom mitt huvud. Jag ser ansikten, mina kompisars, föräldrars och alla fansens ansikten i tankarna. Alla minnen med Louis spelas upp som i ett bildspel och tillslut försvinner alla problem. Han står där framför mig. Glad, underbar, helt älskvärd. Jag älskar honom, och han älskar mig. Naturligare kan det inte bli.
"I do" - tänker jag. Alla börjar aplodera. Jag hade visst tänkt det högt. Prästen ler nu också och smäller igen boken. Harry kommer fram med ringarna och klappar Louis snabbt på axlen. När ringarna är på kollar jag upp på Louis med glädjetårar i ögonen.
"You may now kiss the bride" - säger prästen och Louis böjer sig fram. Om det skulle va en film skulle fjärilar flyga runt om oss och ett fyrverkeri skulle spraka bakom oss, så bra var kyssen. Det var som om bara vi två fanns.
"Woop woop" - hör jag någon ropa i publiken och jag lutar mig bakåt.
"I love you Mrs. Tomlinson" - viskar Louis innan vi vänder oss mot våra vänner med stora leende på läpparna.
 
Elviras perspektiv:
 
Jag ler stort och kramar om Emelie som står bredvid mig. Eleanor och Louis börjar gå igenom salen ut mot parkeringen och jag skyndar mig efter dem tillsammans med de andra. Massvis med foton ska tas nu, innan vi gemensamt ska gå in i fest salen för att fira bröllopet innan Lou... jag menar Mr och Mrs Tomlinson ska bege sig iväg på deras smekmånad. Liam kastar en påse med frön till mig och jag fångar lite snyggt med en hand. Helt överlyckig över att jag fångat så snyggt börjar jag försiktigt kasta några frön på Eleanor. Jag aktar mig från att träffa ansiktet. Sedan drar Louis mig i armen för vi ska alla vara med på foto. Med alla menar jag Louis, Eleanor, Danielle, Liam, Emelie, Harry, Mathilda, Zayn, Niall och jag. Vilken gäng alltså!
"Smile" - ropar fotografen och vi ler stort. När fotot är taget rätar jag till klänningen lite irriterat. Jag och klänningar är verkligen ingen bra kombination. Som tur var är den relativt lång och inte tajt som en kroppsstrumpa. Niall tar min hand och jag ler åt ännu en kamera.
"We have to go inside to make sure everything is ready" - viskar jag till Niall som nickar och vinkar åt sig Mathilda och Zayn. Lite diskret smyger vi iväg in i festlokalen där alla snart ska få en trevlig kväll. Alla bord och stolar står som de ska och servitörerna står och skrattar i ett hörn. Jag går fram till den och de sträcker på sig och suddar bort deras leende från läpparna.
"They'll be here any minute. Are you guys ready?" - frågar jag lite försiktigt. Det kanske är jag som är bossen över dem just nu men de är så stora och... eh.. manliga?
"We're ready miss" - säger den ena killen med en slemmig röst och jag höjer på ena ögonbrynet, nickar snabbt och går med snabba steg därifån bort till Niall. Deras blickar bränner i ryggen men jag ignorerar de så mycket jag kan.
"Are those things ready?" - frågar Niall lite surt och stirrar bort mot killarna som står och flinar.
"Yeah" - svarar jag kort och kollar mig omkring efter Mathilda och Zayn. De lägger ut en duk på presentbordet på andra sidan rummet, allt är i sin ordning.
 
Mathildas perspektiv:
 
"Finally done" - suckar jag och drar händerna längs med klänningen.
"Yeah. Can you ever imagine us getting married?" - frågar Zayn och jag kollar förvånat på honom. Han skrattar åt min förvånade blick och tar min hand. "No worries. We got all the time that we need" - försäkrar han och jag sträcker mig mot hans ansikte i hopp om en kyss. Han ler snett mot mig innan han snabbt pussar mig på pannan.
"That's all?" - säger jag lite surt. Jag är egentligen inte sur jag ska bara reta honom lite. Han himlar med ögonen och jag går istället bort till Elvira och Niall. På vägen går jag förbi några av servitörerna. En av dem busvisslar efter mig och jag snurrar snabbt om och stirrar på honom. Han ler äckligt mot mig men leendet försvinner när Zayn kommer gående med svart blick. Snabbt blockerar jag vägen för Zayn som försöker ta sig förbi mig. "He's not worth it" - försäkrar jag förfärat och känner hur Zayn lugnar sig lite. Istället lägger han en arm om mig och drar bort mig från servitörerna.
"We're gonna get problems with those" - mumlar han och Niall nickar medhållande.
"Calm down now. They're comming" - väser Elvira och bara några sekunder senare öppnas dörrarna och alla gästen strömmar in genom öppningen. Mitt i allt kommer Eleanor och Louis tillsammans med Emelie och Harry. De kommer gående mot oss och jag får en stor kram av det gifta paret. Sist kommer Liam och Danielle eftersom de kollade så att ingen blev bortglömd på pakeringen.
"This is amazing" - ler Emelie och försvinner bort bland gästerna. Eleanor och Louis går mot presentbordet för att granska alla paket som bildat en stor hög. Och så fortsätter kvällen..
 
Emelies perspektiv:
 
Paketöppning, dans, musik, fotograferingar, mat, efterrätt (som så vanligt inte Elvira åt), mingel, vänner. Allt som man önskas ha på ett bröllop fanns här. Eleanor och Louis har fått så många fina presenter och middagen var underbar. Bröllopstårtan var makalös och inte billig. Haha. Allt är bara perfekt.
"Emelie! Can you get a new bottle with champagne?" - ropar Zayn och jag vinkar åt honom så han ska förstå att jag har hört vad han sa. Utan problem slingrar jag mig ut från högen med människor och ut i köket. Där står servitörerna och språkar. Vissa av dem röker och jag kollar surt på dem.
"Where is the champagne?" - frågar jag bestämt och kort. En av dem pekar på dörren.
"It's outside. So it will stay cold" - förklarar han på sin franska brytning. Jag säger inte tack utan går bara ut utomhus.
"Shit" - mumlar jag och ryser till. Det är riktigt kyligt utomhus och vinden blåser starkt på mina bara ben. Genast börjar jag kolla efter flaskorna och jag hittar dem en bit därifrån halvt nergravda i grusen så de inte ska blåsa bort. Jag drar upp en flaska och håller den långt ifrån mig eftersom den är iskall.
"Well, hello there" - hör jag någon säga med en mer grekisk brytning. Jag kollar mig omkring och får syn på en av de unga servitörerna. Han fimpar ciggen han hade i handen och ler elakt mot mig. Jag backar försiktigt utan att släppa blicken på honom. Hans kavaj är uppknäppt och slipsen hänger som en trasa runt nacken på honom. Hans svarta ostryriga hår blåser i vinden och hans näst intill svarta ögon stirrar på mig.
"Keep away" - säger jag med bruten röst. Fan att jag inte kan låta säkrare. Han ignorerar vad jag sa och tar ett steg mot mig. Förfärat backar jag rätt in i stenväggen och tappar flaskan i marken med en smäll. Glaset splittras över mina fötter och jag känner hur en glasbit sitter fast i benet på mig. Jag blundar och försöker tränga bort smärtan. Jag känner den unga mannens andedräckt mot mina axlar och jag ryser en gång till.
"You got a boyfriend right?" - frågar han tyst och jag nickar snabbt i rädsla för vad som skulle hänt om jag inte hade svarat. "And he isn't here?" - skrattar han sedan och trycker min kropp mot honoms. Jag vrider på mig men hans starka armar låter mig inte komma någonstans. Motvilligt pressas hans läppar våldsamt mot mina, det smakar bara cigg och alkohol. Jag försöker ta mig undan men han blir bara arg och trycker mig upp mot väggen. Smärtan bultar i mitt bakhuvud och jag biter mig i läppen för att inte börja gråta. Harry!? Kan han inte komma? Ser ingen mig?
 
Elviras perspektiv:
 
"You gotta go now!" - säger jag till Louis.
"You're right. Thank you for everything" - svarar han och ger mig en kram innan han lägger armen om Harry. "Where is your girl then?" - frågar han lite finurligt och blinkar åt honom.
"She's going to get more champagne" - säger Zayn som äntligen lämnat DJ bordet. Harry nickar och kramar Louis hejdå.
"Have a great honeymoon" - ropar jag till Eleanor som har bytt om till en mycket söt klänning som är aningens lättare att gå i.
"Don't get to wild" - ropar Niall och jag slår till honom på axlen.
"Shut up" - ler jag och han flinar åt mig. Vi går alla ut på pakeringen för att ta ett sista förväl innan paret åker iväg i sin sjukt snygga bil.
 
Emelies perspektiv:
 
"Please" - flämtar jag men tystas av ett par läppar. Sådant här händer bara på film eller i böcker. Jag blundar igen och känner att jag slappnar av aningens. Jag är inte längre offret. Jag bara kolla på. Detta händer egentligen inte mig.
"Emelie!" - hör jag någon ropa långt bort. De varma händerna försvinner från min kropp och det känns som om jag faller ner i ett stort svart hål. Synen kommer tillbaka, även skärpan och klarheten. Harry.
"You bastard!" - hör jag Harry skrika och sedan hörs en smäll. Jag försöker resa på mig men mina ben är för svaga.
"Harry, please?" - säger jag men jag tror ingen hör mig för min röst är så svag. Harry ser ut som om han kunde mörda. Hans muskler är fullständigt synbara och han ger servitören ännu en riktigt förfärlig smäll på käften. Blod stänker ur mannens näsa men jag känner inte ett stygn av medkänsla. Men nu tycker jag Harry kan sluta, mannen ligger ju på marken. En spark i magen, ännu en till.
"Harry, stop it!" - ropar jag och denna gången hör Harry mig. Han kommer springandes mot mig och lyfter försiktigt upp mig i sin famn.
 
Danielles perspektiv:
 
Ska jag berätta? Det kanske är bäst nu när de ändå ska iväg så de kan tänka över det. Fast det kanske skulle förstöra deras smekmånad.
"Thank you for everything" - ler Eleanor och ger mig en kram. Jag kramar tillbaka och blundar. Jag har kännt Eleanor längst. Vi var liksom närmast av alla. Såklart skulle hon få veta först.
"I've got to tell you something" - säger jag lite tafatt när hon kliver in i bilden.
"What is it?" - frågar hon lite oroat och kollar surt på en man som försökt stänga bildörren efter henne.
"It's time to go" - säger chauffören och Eleanor nickar mot honom.
"Eleanor?" - säger Louis frågande som precis satt sig bredvid henne.
"I see you later. I love you" - säger Eleanor. Jag tar ett djupt andetag och kollar rakt på Eleanor.
"I'm pregnant" - säger jag och Eleanor spärrar upp ögonen. Dörren stängs och bilen kör iväg. Nu vet hon. Ingen annan vet.
 
Elviras perspektiv:
 
Jag går snabbt in i köket där servitörerna står och fånar sig. Utan ett ord går jag rakt förbi dem och ut på baksidan.
"Oh my god!" - utropar jag förfärat och springer fram till Harry som kommer bärande på Emelie. Jag stirrar först på Harry som ser förbannad ut, sedan på Emelie som ser smått frånvarande ut och sedan på den främmande mannen som ligger och kvider i gruset med blod i ansiktet.
"What the hell is going on?" - ropar Niall bakom mig och två sekunder senare känner jag hans två starka armar om mig.
"He.. he touched me" - viskar Emelie knappt hörbart och jag håller andan. Minnena från Grekland kommer fram i mina tankar och jag kollar ännu en gång på mannen i gruset. Det är en servitris, varför förvånar detta inte mig ett dugg?
"He's not dead" - väser Harry och jag kollar bort från mannen.
"Her leg" - konstaterar Niall och jag ser hur en glasskärva sitter fast i huden och hur blod har droppat ner för hennes vad.
 
Liams perspektiv:
 
Vad hade hon ropat? Gravid? Jag måste hört fel. Danielle vänder sig om och stirrar på mig. Jag stirrar tillbaka fortfarande helt oförstående.
"Liam.." - viskar hon och jag nickar stumt. Vi står båda tysta och gästerna börjar ta sig in i festsalen igen för att hämta sina saker.
"Pregnant?" - säger jag tillslut och hon nickar. Jag granskar hennes mage. Klart man inte ser något än men det känns ändå som om jag borde vetat.
"Liam, I was about to tell you. I've just knowed for some hours" - säger hon försiktigt och jag nickar förstående. Jag, pappa. Daddy Directioner ska bli riktig Daddy. "Liam?"
"Yeah. Wow" - stammar jag och blinkar ett par gånger innan jag kollar Danielle i ögonen. "I love you" - säger jag tillslut och omfamnar henne hårt. Hon ler mot mig och kramar tillbaka. Jag kan fortfarande inte riktigt koppla vad som hänt men detta är ett av de lyckligaste sekunderna i mitt liv.
 

Det var på tiden. Har inte skrivit på månader och jag förstår om många av er har tröttnat! Tack till alla er som fortfarande läser. Och jag hoppas att ni gillade detta kapitlet!
Kram xoxo
 
 
 
Trackback